Snímky divokých zvířat ve volné přírodě, pod nimiž je podepsaný Chris Schmid, jsou skutečně působivé. Jak postupuje při jejich focení? A jakou techniku k tomu používá? To se dozvíte v dnešním článku.
Když máte na pořízení snímku jen pár vteřin, je důležité mít fotoaparát připravený k okamžitému použití. Fotograf zvířat ve volné přírodě Chris Schmid vám vysvětlí, jak si svoji sadu připravuje on, aby mohl zachycovat své neuvěřitelné fotografie.
Chris má to štěstí, že používá fotoaparát Sony α9 a dva fotoaparáty Sony α7R III, nicméně pro každý z nich jen jeden objektiv, který má svůj specifický účel. "Asi 75 % snímků pořídím s fotoaparátem Sony α9 a objektivem FE 400 mm f/2,8 GM, občas s telekonvertorem 1,4x. Na fotoaparátech α7R III mám objektivy FE 70–200 mm f/2,8 GM a FE 24–105 mm f/4 G. A to je vše, žádné další s sebou nenosím."
Jsou dva důvody, proč s sebou Chris nenosí další objektivy s fixním ohniskem. Prvním důvodem je váha a druhým snaha omezit výběr na minimum. "Řada lidí má batohy plné objektivů," vysvětluje, "jenže já si myslím, že se pak obtížně rozhodují, který objektiv vlastně mají použít. A když strávíte spoustu času úvahami nad tím, který objektiv použít a kdy jej vyměnit, propásnete okamžiky k fotografování."
Flexibilita je důležitá, takže navzdory focení s objektivem 400 mm f/2,8 nepoužívá Chris stativ. Namísto toho se spoléhá na funkci SteadyShot a fotí s fotoaparátem v ruce. Zachová si tak mobilitu a může pořizovat portrétní snímky divokých zvířat i z podřepu.
Chris dává přednost elektronickému hledáčku, ale jsou chvíle, kdy možnost fotit z pozice nízko u země s vyklopenou obrazovkou napomůže pořízení fotografie z odlišné perspektivy.
Lze spoléhat na různé funkce, jako je AF Tracking (sledování objektu) u fotoaparátu Sony α9, ale Chris dává přednost plné kontrole, a proto pracuje v režimu manuální expozice. "Mám tendenci fotit v režimu plné manuální expozice," říká, "protože snímek, který chci pořídit, mám v hlavě ještě dřív, než vůbec přiložím oko k hledáčku." Chris pak upraví expozici tak, aby kýžené fotografie docílil. Chris říká, že pracovat tímto způsobem znamená velký pokrok, protože přesně víte, čeho chcete a hodláte dosáhnout.
Chris nastaví styl tak, aby se co nejvíce blížil finální fotografii, kterou si představuje – díky tomu dokáže snímek na fotoaparátech α9 a α7R III jasně vizualizovat. "Snažím se, aby expozice a snímek maximálně odpovídaly mé představě," vysvětluje. "Soustředím se hlavně na světlé části, protože vím, že mohu obrázek podexponovat, získat tak skvěle vypadající oblohu a pak při úpravách snímku zvýraznit stíny. Oba fotoaparáty, α9 i α7R III, mají senzory s potřebným dynamickým rozsahem."
Chris je ambasadorem Sony Europe Imaging a jeho další práce lze najít na webové stránce www.sony.cz/alphauniverse.
Odstraňuje opar ve vzdálené krajině a poskytuje sytější a živější barvy, Snižuje odrazy a odlesky světla, které se polarizuje v důsledku odrazu od nekovového povrchu, Filtruje směrově polarizované světlo kolmo na odražené světlo
Ideální pro focení na výšku / šířku bez změny pozice stativové hlavy, Speciálně pro Canon EOS R5 a R6, Lehké provedení z hliníku
Magnetický filtr 72 mm, 16 antireflexních vrstev, Výška rámečku 4 mm