Wildlife fotografie v podání Chrise Schmida

Wildlife fotografie v podání Chrise Schmida

Wildlife fotografie v podání Chrise Schmida

Snímky divokých zvířat ve volné přírodě, pod nimiž je podepsaný Chris Schmid, jsou skutečně působivé. Jak postupuje při jejich focení? A jakou techniku k tomu používá? To se dozvíte v dnešním článku.

Fotoaparát a sada pro fotografování divoké přírody

© Chris Schmid

Když máte na pořízení snímku jen pár vteřin, je důležité mít fotoaparát připravený k okamžitému použití. Fotograf zvířat ve volné přírodě Chris Schmid vám vysvětlí, jak si svoji sadu připravuje on, aby mohl zachycovat své neuvěřitelné fotografie.

Nepřehánějte to s příslušenstvím

Chris má to štěstí, že používá fotoaparát Sony α9 a dva fotoaparáty Sony α7R III, nicméně pro každý z nich jen jeden objektiv, který má svůj specifický účel. "Asi 75 % snímků pořídím s fotoaparátem Sony α9 a objektivem FE 400 mm f/2,8 GM, občas s telekonvertorem 1,4x. Na fotoaparátech α7R III mám objektivy FE 70–200 mm f/2,8 GM a FE 24–105 mm f/4 G. A to je vše, žádné další s sebou nenosím."

© Chris Schmid

Jsou dva důvody, proč s sebou Chris nenosí další objektivy s fixním ohniskem. Prvním důvodem je váha a druhým snaha omezit výběr na minimum. "Řada lidí má batohy plné objektivů," vysvětluje, "jenže já si myslím, že se pak obtížně rozhodují, který objektiv vlastně mají použít. A když strávíte spoustu času úvahami nad tím, který objektiv použít a kdy jej vyměnit, propásnete okamžiky k fotografování."

Zachovejte si flexibilitu

Flexibilita je důležitá, takže navzdory focení s objektivem 400 mm f/2,8 nepoužívá Chris stativ. Namísto toho se spoléhá na funkci SteadyShot a fotí s fotoaparátem v ruce. Zachová si tak mobilitu a může pořizovat portrétní snímky divokých zvířat i z podřepu. 

© Chris Schmid

Chris dává přednost elektronickému hledáčku, ale jsou chvíle, kdy možnost fotit z pozice nízko u země s vyklopenou obrazovkou napomůže pořízení fotografie z odlišné perspektivy.

Ovládejte fotoaparát sami

Lze spoléhat na různé funkce, jako je AF Tracking (sledování objektu) u fotoaparátu Sony α9, ale Chris dává přednost plné kontrole, a proto pracuje v režimu manuální expozice. "Mám tendenci fotit v režimu plné manuální expozice," říká, "protože snímek, který chci pořídit, mám v hlavě ještě dřív, než vůbec přiložím oko k hledáčku." Chris pak upraví expozici tak, aby kýžené fotografie docílil. Chris říká, že pracovat tímto způsobem znamená velký pokrok, protože přesně víte, čeho chcete a hodláte dosáhnout.

© Chris Schmid

Používejte elektronický hledáček, abyste ze snímku vytěžili maximum

Chris nastaví styl tak, aby se co nejvíce blížil finální fotografii, kterou si představuje – díky tomu dokáže snímek na fotoaparátech α9 a α7R III jasně vizualizovat. "Snažím se, aby expozice a snímek maximálně odpovídaly mé představě," vysvětluje. "Soustředím se hlavně na světlé části, protože vím, že mohu obrázek podexponovat, získat tak skvěle vypadající oblohu a pak při úpravách snímku zvýraznit stíny. Oba fotoaparáty, α9 i α7R III, mají senzory s potřebným dynamickým rozsahem."

© Chris Schmid

Chris je ambasadorem Sony Europe Imaging a jeho další práce lze najít na webové stránce www.sony.cz/alphauniverse.

Podobné články

Czech Photo pořádá konferenci o roli profesionálního fotožurnalismu
Czech Photo pořádá konferenci o roli profesionálního...

8. 10. - Poslední volná místa! Kam směřuje dnešní fotožurnalismus? Co lze považovat za profesionální média? Jaká je role...

Do našeho týmu hledáme nové kolegy
Do našeho týmu hledáme nové kolegy

4. 10. - Do našeho týmu hledáme prodejce fotografických služeb. Máte rádi fotografii, baví vás komunikovat s lidmi a nebojíte...

Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • poukázka na fotoslužby

Kompletní informace »

Čekejte prosím...

Tyto stránky používají k poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací